1.8.13

ajatuksia

Nykyään kaikki saa mitä haluaa melkein sormia napsauttamalla, ainakin useimmat. On järkkäriä, iPhonea, iPadia, videokameraa, merkkivaatetta, tietokonetta. Yhä nuoremmilla ja nuoremmilla. 
Mihin 10-vuotiaat (ja alle) tarttee iPhonen ja Instagram, Facebook ja Twitter -tilit? Kuinka moni edes sen ikäisistä on somessa (=sosiaalinen media)? Muistan ainakin silloin kun sain ensimmäisen kännykkäni, että mulle riitti vaan se että pystyin soittamaan, tekstaamaan, ottamaan kuvia ja että oli pari peliä. Lasten pitäisi olla lapsia, ei roikkua netissä. Mennä ulos leikkimään kavereiden kanssa. Vähän aikaa sitten näin videon, jossa suomalainen, noin 6-vuotias tyttö esitteli laukkunsa sisällön. Eihän kuusivuotiaat edes kanna laukkuja? Tämän tytön koko nimikin oli nähtävissä. Mun mielestä aika järkyttävää. 
Myöskin mietityttää nää ns. "pikkujonnet", jotka hengaa yömyöhään jossain, juo enrgiajuomia ja kiroilee. Onko se muka siistiä? Ei mun mielestä. Ei myöskään nyt vanhempana, kun asiaan tulee mukaan alkoholi ja tupakka. Ei ole nössö jos osaa sanoa ei sellaiselle. Mun mielestä taas on tosi "nössöä" käyttäytyä huonosti, juoda ja polttaa vaan siksi että painostetaan.

P.S. Muuttelin ulkoasua hieman&nimi ja osoite vaihtuivat. Mielipiteitä?

2 comments:

  1. http://musicfannumberone.blogspot.fi/2013/08/viisi-blogia.html

    Kannattaa kurkata tuonne (:

    ReplyDelete
  2. Oot ihan oikeessa!
    Sulla on aivan ihana blogi, ja oisin niin kiitollinen jos ees kurkkaisit mun blogiin puhumattakaan siitä, että liittyisi lukijaksi! :-)
    Mulla on myös meneillään kysymyspostaus joten ois kiva jos kysyisit ees jotain :-)

    clarahappilyeverafter.blogspot.com

    ReplyDelete

Nikon Coolpix P510
Nikkor 4.3-180mm